Vés al contingut

El nostre logo

La imatge que figura al logotip de l’Ateneu és la silueta d’un monument que podeu trobar a la Plaça Goya, al barri de Sant Antoni. És una obra d’estil noucentista que va ser esculpida per Frederic Marès i vol ser un homenatge a Francesc Layret.

Va ser erigida per subscripció pública l’any 1936, tot i que després de la Guerra Civil va ser retirada i guardada als magatzems municipals. L’any 1977 va ser reinstal·lada al seu emplaçament actual.

El monument està construit de pedra i bronze. Presidint-lo hi trobem una figura femenina que alça el braç amb una torxa, simbolitzant l’esperit de lluita. Darrere seu hi trobem un obrer, un pagès i una dona amb un infant que evoquen a les clases més humils de la societat. Està tota incrtustada en un pedestal de pedra, on hi podem trobar un medalló amb l’efígie de Layret.

No comments yet

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: